Leuk, een eigen bedrijf beginnen, beetje vakkennis, relaties, een gezonde dosis durf en vooral doorzettingsvermogen. Kennismaken met nieuwe klanten, vertrouwen winnen en een goede indruk maken dat is een eerste echte start. Een bedrijfsnaam is daarbij bepalend en een logo met een passende uitstraling een belangrijke voorwaarde. Natuurlijk kunt u gewoon met een schetsje naar een drukkerij stappen, die daar vervolgens wel even iets leuks van gaat maken. Maar een logo en een huisstijl is meer dan dat. Het gaat een belangrijke schakel vormen tussen uw bedrijf en uw afnemers.
Vormgeving
Een eerste indruk maken kan maar één keer. Dit geldt ook voor uw logo en huisstijl. Uw logo betekent herkenning. Een ervaren reclamebureau of een grafisch vormgever ontwerpt betaalbare en passende huisstijlen die naadloos aansluiten bij het imago of het gewenste imago van uw onderneming. Van eerste briefing tot en met complete uitvoering van uw drukwerk. Ook het aanpassen van een huisstijl is niet iets wat je zo maar even in een verloren uurtje doet. Een eerste indruk maken kan zoals gezegd maar één keer. Het moet een bepaalde boodschap, gevoel en sfeer overbrengen. Uitstraling, betrouwbaarheid en creativiteit van uw huisstijl zijn bepalend voor langere tijd. Het is letterlijk en figuurlijk uw visitekaartje
Reclame
Vervolgens komt reclame een belangrijke rol spelen binnen uw bedrijfsvoering. Klanten zullen niet direct op de stoep staan nadat u een bordje aan de muur heeft bevestigd met uw bedrijfsnaam. De aloude formule van Attention, Interest, Desire, Action werkt nog altijd, wat voor product of dienst u ook aanbiedt. Alleen zijn de vormen van reclame behoorlijk aan de tijd aangepast. Internet gaat een steeds belangrijker rol spelen in het marketingproces, dagbladreclame is aan slijtage onderhevig, tv-reclame wordt bijvoorbeeld ook steeds interessanter, maar in principe maakt het niet zo verschrikkelijk veel uit welke vorm van reclame u het beste past: Het is de boodschap die u wilt overbrengen.
Qua kosten is reclame een bepalende factor binnen uw bedrijfsvoering. De kosten van een reclamecampagne moeten onderdanig zijn aan het resultaat. Hierbij spelen het bereik ten opzichte van de doelgroep een belangrijker rol dan het uiteindelijk te betalen per advertentie.